Fish market Seattle
Fish market Seattle
Heeft u wel eens gehoord van de Fish market in Seattle? Als u die nog niet kent, moet u voor de aardigheid dit eens op Youtube opzoeken. Ik vind die markt toch zo inspirerend. Als ik denk aan een vismarkt denk ik aan: stank, hard werken, vieze glibberende vissenkoppen, geschreeuw. U denk ik ook?
Deze mensen in Seattle hebben dit weten om te zetten in een beleving. Vis kopen op die markt is een beleving. De medewerkers hebben plezier, maken lol met elkaar en de klanten, ze gooien met vis naar elkaar, laten stukjes vis proeven, maken écht verbinding met de klant door het gesprek aan te gaan, maar ze maken vooral heel veel plezier. Op die manier trekken zij gigantisch veel klanten aan en zo is de Fish Philosophy ontstaan. Wat kunt u hiermee? Nee, u kunt misschien niet met vis gaan gooien (vind ik ook best zielig eigenlijk) en gaan schreeuwen naar klanten. Wat kunt u dan wél doen om meer beleving te creëren en zo meer gasten te trekken? Denk aan welke wow-momenten u kunt toevoegen tijdens de customer journey. Customer journey? Ja, de reis die een klant/gast aflegt als hij in contact komt met je bedrijf. Elk contactmoment is er een. En als je de verwachtingen gaat overtreffen bij elk contactmoment met de klant/gast, gaat de beleving naar een hoger niveau. Daar hoef je niet eens vis voor te gooien.
Welke beleving creëert u in uw bedrijf?