Van afhankelijke horeca medewerkers naar een zelfsturend team
Als leidinggevende in de horeca heb je een leuk team en iedereen heeft plezier in het werk. De klanten zijn ook aardig tevreden. Toch merk je dat je nog teveel aanwezig moet zijn op de werkvloer. Je komt vaak niet aan belangrijke zaken toe. Je team doet alles wat je zegt, daar ligt het niet aan. Maar je merkt dat het je soms opbreekt dat je altijd maar vragen moet beantwoorden en je wil niet meer achter de feiten aanlopen. Hoe hard je ook werkt, het verandert maar niet. Je team blijft
afhankelijk van je en jij blijft tijd tekort komen.
Lees verder over de online training inclusief super leerzame Coachcall!
Op naar een zelfsturend horecateam
Investeer je in een zelfsturend team, dan krijg je meer tijd en energie ervoor terug.
In deze online training leer je:
– Hoe je jouw team het beste kunt coachen binnen jouw bedrijf
– Hoe je structuur aanbrengt in een coachingsgesprek met een medewerker
– Wat goede coachingsvragen zijn en hoe je deze kunt stellen
Wat deze online training je oplevert:
– Je team denkt zelf na en neemt uit zichzelf taken op zich
– Je hoeft niet meer continu op de werkvloer aanwezig te zijn
– Meer rust en tijd voor andere zaken die opgepakt moeten worden
Tijdsduur: 2,5 uur
In eigen tempo te maken
Joske Kuut van Passion4Guests heeft een leuke training gemaakt over “Passie voor coaching”. De training helpt je in eenvoudige en korte hoofdstukken om je bewust te worden van een coachtraject. Wat je wel en niet kunt doen bij een gesprek. Het is niet hoogdravend of ingewikkeld maar een heel mooi handvat om je te begeleiden in de eerste stappen van het coachen. Je leert inschatten wat voor type coachee je mag begeleiden en hoe je deze op de beste manier kunt laten ontwikkelen. Je leert verschillende stijlen van coachen en ook legt Joske goed uit hoe zij het GROW model toepast in haar werk.
Voor wie is deze training?
– Je bent leidinggevende in de horeca
– Je besteedt teveel tijd aan het managen van je team en loopt daardoor
achter met andere dingen
– Je wilt de werkwijze met je team anders aanpakken, maar je weet nog niet
goed hoe
Inclusief Coachcall van 45 minuten!
Naast de online training help ik je ook verder in een 1-op-1 coach call van 45 minuten. Dit helpt je direct de theorie in de praktijk te brengen. Super leerzaam dus! In de Coachcall ga je meteen de coachignsvaardigheden oefenen.
Het gesprek plannen we samen, maar vindt pas plaats als je de online training hebt afgerond.
Daarnaast krijg je nog een bonus! Je ontvangt de Passie voor Coachvragen met 100 open vragen die je kunt inzetten tijdens coachingsgesprekken. Super handig, zo zit je nooit met je mond vol tanden tijdens een gesprek.
Ik ken Joske al een tijd en haar enthousiasme en gedrevenheid komen in de Coachtraining duidelijk naar voren. Het is een mooie handleiding voor mij om mij verder te gaan ontwikkelen in het coachen. Een soort leidraad in het werk dat ik doe. Dank je wel Joske voor al jouw enthousiasme en duidelijke uitleg over bepaalde technieken en modellen.
Dit zeggen anderen over de Coachtraining
De coaching wereld is helemaal nieuw voor mij maar Joske’s enthousiasme werkt heel aanstekelijk. Na dit webinar over Coaching op de werkvloer heb ik erg veel zin om ermee aan de slag te gaan. Het is duidelijk dat Joske weet waarover ze praat met ervaring in de horeca, sportwereld, onderwijs en het bedrijfsleven. Er kwamen dan ook heel diverse voorbeelden aan bod. Ook heel fijn dat ik op voorhand een vraag mocht doorsturen die achteraf behandeld werd. Het webinar was zo om, wat alleen maar kan zeggen dat ik het heel interessant vond.
Sanne Figoureux
Heb een training Coaching gevolgd met Joske. Het was een hele “hands on” training waar ik vaardigheden heb geleerd dat erg waardevol is voor onze organisatie.
Je wilt je collega’s stimuleren en helpen in hun ontwikkeling en nu is mijn gereedschapskist een stuk voller en kunnen we met een plan onze medewerkers helpen hun werk en zelf te ontwikkelen! Dankjewel Joske voor een waardevolle en leuke cursus!Nicole Arends
Samen met mijn collega’s en werkgevers een cursus coaching gevolgd. Hierbij verschillende manieren van coachen geleerd.
Joske is erg duidelijk in haar uitleg en durft zichzelf ook tegenover een groep kwetsbaar op te stellen. Erg veel van geleerd op een zeer fijne manier.Bjorn Vreeburg
Wat wordt er behandeld in de training?
10 hoofdstukken en eindquiz
In elk hoofdstuk vind je opdrachten, filmpjes, tekst, oefeningen of een soort quiz.
Hoofdstuk 1
In dit hoofdstuk krijg je stellingen te zien waar je op mag reageren. Dit is de inleiding naar Coaching.
Hoofdstuk 2
Hier gaan we in op de verschillende soorte coaching die er zijn.
Hoofdstuk 3
Hier leer je wat coaching oplevert en waarom je dit zou kunnen toepassen.
Hoofdstuk 4
Dit hoofdstuk gaat over vraagtechnieken. Want coaching valt en staat met goede vragen stellen.
Hoofdstuk 5
Dit hoofdstuk gaat over de positionering tijdens coachingsgesprekken.
Hoofdstuk 6
Hier behandelen we de IJsbergtheorie en je leert hoe je deze kunt inzetten in je coachingsgesprek.
Hoofdstuk 7
Hier gaan we in op het Social Styles model, een model dat je helpt gedrag te voorspellen.
Hoofdstuk 8
Belangrijk tijdens coaching is dat je goede doelen laat stellen: SMART doelen. Daar gaat hoofdstuk 8 over.
Hoofdstuk 9
In dit hoofdstuk leer ik je het GROW-model te gebruiken tijdens een coachingsgesprek.
Hoofdstuk 10
In dit hoofdstuk krijg je filmpjes te zien waarin je kennis over dit GROW-model wordt getoetst.
Eindquiz
Aan het eind van deze 10 hoofdstukken volgt de eindquiz! Hier test je je kennis.
Over mij
Sinds ik heb leren coachen ben ik fan. Ik heb deze kennis opgedaan in het onderwijs, waar ik 5 jaar heb gewerkt. Heerlijk vond ik het als ik zag hoe studenten door middel van mijn coaching vooruitgang boekten. En hoe vaker ik ze coachte, hoe sneller ze groeiden.
Van de lokale bar en reserveringsmedewerker bij KLM tot het luxere segment in de hotellerie; mijn hospitality rugzak zit vol met ervaring. In mijn tijd in het onderwijs heb ik deze kennis mogen delen met mbo-studenten aan de middelbare Hotelschool. Na het trainen van o.a. Management Teams bij Albron Center Parcs kreeg ik de smaak te pakken en nu werk ik als zzp’er. Ik focus me vooral op gastvrijheid en steek mijn trainingen altijd op een coachende manier in.